Devamlı İçki İçenin Hükmü Nedir?
Bak hadis var; “Devamlı içki içen puta tapan gibidir” diyor. Hüküm bu ya. Bunu söyleyen Peygamberimiz yani. Çayır kuşu çayırda, bayır kuşu bayırdadır. Karga ile güvercin bir arada uçmuyor ve hakkında hüküm var, hüküm Resûlullah’ın. Diyor ki; “Devamlı içki içen puta tapan gibidir.” Bir insan puta tapana hizmet edebilir mi? Putpereste? Bir müminse etmesi ne kadar doğru olur? Mantıkla zaten sorunun cevabını bulursun. Hz. Peygamberimiz öyle diyor, yani “Devamlı içki içen puta tapan gibidir”. Putperestir yani! Onun yüzüne, onun gözüne bakmak dahi insanın kalbini katılaştırır.
Peygamberimiz salatu selam Efendimiz diyor ki; “Bizi aldatan bizden değildir, bizim cemaatimize gelmesin.” Biz bunları zerre kadar duymuyoruz, kulağı bunlara tıkıyoruz. Ne yapıyoruz? “Aman para!” diyoruz, ha bunun dini paradır işte o zaman. “Diniküm dinariküm.” “Onun dini dinar!” diyor Peygamberimiz. Onun dini paradır işte o zaman.
Rahmet Çeşitleri -10 Günde Dünyada İnsan Kalmazdı
Allah rahmet eylesin, Allâhu Teâlâ’nın rahmeti binlerce çeşit. Bu soruyor mesela yağmur yağarken de rahmet diyorsunuz. Allah rahmet eylesin. Allah’tan gelen her lütuf, yağmur lütuftur; rahmettir. Beni fakirken zengin etmiştir, rahmettir. Ben hasta iken iyi etmiştir, rahmettir. Ben ölüp kabre gitmişim, bana merhamet eder, işimi kolaylaştırır; rahmettir.
Allâhu Teâlâ’nın Rahmet Kapısı çok fazla, rahmet çok geniş alanı kapsayan bir olay. Allâhu Teâlâ’nın Rahmet’i o kadar geniş ki, yoksa biz zaten duman oluruz ya Allah’ın rahmeti bu kadar geniş olmasa. Bir elmayı sapından tut, sok elmayı suya, nasıl kaplıyorsa su, onun gibi Allâhu Teâlâ’nın binlerce çeşit rahmeti bütün alemleri kuşatmıştır. Allah cömerttir, Allah lütufkardır, Allah affedicidir. Bunlar hep Esma zaten. Bizi günde 50 defa, 70 defa hoş görüyor. Her kabahat işlediğimize bir tane çaksa 10 günde Dünya’da 1 tane insan kalmaz. Rahmettir tabi, yağmurda rahmettir. Yağmur olmasa işte… Yağmurun detayına girmeye gerek yok. Herkes zaten biliyor ne olduğunu. Allah’ın rahmeti bir çeşit değil, bir çeşit rahmet olsa, Dünya olmazdı zaten.
Ölmüş Birinin Yerine Hacca Gidilir mi?
Bir başkasının ameli, bir başkasını asla mesuliyetten kurtarmaz. Bak ne diyor hadis-i şerifte; “Nisap miktarına birisi ulaşırda -nisap miktarına ulaşmak nedir? Yani hacca gidecek parasal güce ulaşırda -hacca gitmezse, ömründe bir defa- Diler Yahudi olarak ölsün, diler Nasrani olarak asla mümin olarak ölemez” diyor. Hadis-i şerif diyor bunu. Hiçbir anlamı yok diğer ibadetlerin, hiçbir yararı olmaz. İslam ya tümünden yaşanır ya yaşanmaz. Yani “Bu kıyısından şurası işime geldi, yaşarım, burasını yaşamam”. Böyle bir İslamiyet yok. Ya müminsin ya değilsin! Müminsen eyvallah. Yaradan’a külhanbeylik edilmez.
“Bu benim işime gelmiyor. Buraya ben para harcamam.” Para kimin ya senin mi? Mal kimin, mülk kimin abi? Ya Vehbi Koç ne götürdü ya cesedini bile yok ettiler, göğsündeki üç damla şey için. Kaç yerde Peygamberimiz diyor yani, “Senin amelin bana bir yarar sağlamaz. Ne babanın oğluna ne oğlunun babasına ne dayısının anasına, dayısının amcasına yararı yok!” diyor, Allah kaç yerde söylüyor.
Ölmüş birinin yerine nasıl gidiyorsun ki? Ne giden hacı ne öbürü hacı! O “Abes yere yermek” diyor Yunus’un dediği gibi. Şöyle hacı olabiliyorsun; sen nisap miktarına ulaşıyorsun ve ciddi bi hastalığın var oraya gidecek halin yok, risk var. Sen hayattayken birini kendi yerine hacca yollayabilirsin ve hacı olabilirsin. Ama yaşarken bak!
Peygamberimiz kızına ne diyor Fatıma; Allâhu Teâlâ’nın yarattığı en üst seviyedeki yarattığı 4 kadının da imamı. “Kızım, yaşarken nefsini Allâhu Teâlâ’dan satın al,” yaşarken “Bunu ancak yaşarken yapabilirsin. Yaşarken” diyor “Nefsini Allâhu Teâlâ’dan satın al. Öyle bir yer gelir ki ben dahi sana yardım edemem” diyor. Sen ne diyorsun abi ya, orada torpil yok!
Ha şimdi vekalet ile hacca yollayabiliyorsun, böyle bir hüküm var ama senin geçerli, ciddi oraya gidip gelemeyecek bir halin olması lazım ve o haldeyken sana nisap miktarı ulaşmış olması lazım. Bu şartlarda vekaleten kendi yerine birini hacca yollayabilirsin ve bal gibi de hacı olursun. Ama ben paraya kıyamamışım, cebimde sanki akrep var gibi, elimi sokamamışım paranın yanına, geberip gitmişim ondan sonra…
Ne diyor bak; “Nisap miktarına ulaşırda haccı tavaf etmeyen, diler Yahudi diler, Nasrani olarak ölsün” diyor. Ondan sonra çoluk çocuk benim yerime birini hacı edecek, öyle yağma yok! Yani Allah’a üç kağıt açılır mı? Ya böyle bir şey olabilir mi ya! Bu sadece budur yani. Şeydir… Üç kağıttır başka bir şey değil.
Senin şimdi ciddi bir kalp hastalığın var uçağa binsen öleceksin veya tansiyonun vuruyor ayyuka, gidebilecek halin yok. O yolculuğa dayanabilecek halin yok. O şartlarda yani zaruret hasıl olursa bir başkasını yerine gönderebiliyorsun. Sen sıhhatli iken yerine başkasını gönderemiyorsun ya da öldükten sonra yerine biri hacca gidemez. Böyle bir şey yok.
Şehitliğin 3 Hükmü Nedir? Gerçek Şehit Kimdir?
Şimdi şehitliği Allâhu Teâlâ bilir. Şehitlik için bak şu hükümler var. Diyor ki salatu selam Efendimiz -müminler için konuşuyor bunu, “Mümin şehit olur. Mümin olmayan şehit olmaz.” Askerde şu şehit oldu, poliste bu şehit oldu bunlar hikaye. Bir kere kişi müminse, Allâhu Teâlâ’nın yaşa dediği gibi yaşıyorsa…
Şehitlikler iki türlü biri şehit diğeri hükmü şehit. Bir hükmü şehitlik var, bir şehitlik var. İkisi de şehitliktir, bunların derece farkları var arada.- Diyor ki salatu selam Efendimiz; “Kim ki sabah namazından sonra ve yatsı namazından sonra Amenerrasulü‘yü okursa, gündüzde ölse, gecede ölse şehit olarak ölür.” Birinci hüküm. Ama şart var bak, şart nedir? Her sabah namazından sonra ve her yatsı namazından sonra Amenerrasulü okuyacaksın. “Bu adam gecede, gündüzde ölse şehit olarak ölür” diyor, birinci hüküm.
İkinci hüküm; “Bir mümin Allâhu Teâlâ’nın yaşa dediği gibi yaşayan Allâhu Teâlâ’nın her emrine boyun eğen bir mümin, iç azalarından kalpten, mideden, ciğerden, böbrekten, dalaktan, iç azaların hangisinden ölürse ölsün, hükmü şehittir” diyor. İkinci hükümde bu.
Bak bunlar Allâhu Teâlâ’nın kendisi için seçtiği kullar ve Allâhu Teâlâ’nın kendisi için seçtiği kullar vardır, yatağında şehit olur. Bu iç azaların birinin arızasından gider ve bu hükmü şehittir.
Üçüncü halde tam mümindir, 4/4’lük mümindir, Allah için, namus için, vatan için, niyet bunlar. “Yok falan yeri zapt edelim, falan yerin petrolünü çalalımla” değil. Allah için savaşa gider, orda ölür ve bu da şehittir. Şehitliğin 3 hükmü budur. Bunun dışındaki niyetlerdeki kişi şehit olmaz.
Yok şehitmiş ya, ne şehidi kardeşim! Namaz yok, oruç yok, zekat yok, içki var bilmem ne… Bilmem nerde vurulmuş, şehit! Ne şehidi ya, ya bu kadar ucuz mu şehitlik? Şehitliğin 3 hükmü var, 3 hükmü bu. Adam gibi müminsen iç azalarından ölürse şehit, Allah’ın rahmetine bak. Kişi zaten bunlardan ölür. Denizde boğulan zaten şehit, müminsen. Yıldırım düşerse şehit, müminsen. Bak depremde ölürse şehit, müminse. Yangında ölürse şehit, müminse. Bak, Allah’ın rahmetine bak! Biri evine, malına, canına, namusuna kast etti orada öldün, kişi şehit, müminse ama şart mümin olması. Eksikleri olabilir, hepimizin olabilir ama niyette müminsin, niyette Allah’ın yaşa dediği gibi yaşamaya gayret ediyorsun. Allâhu Teâlâ’nın lütufları çok o zaman.
Şehitlik hükümleri böyle işte, 7-8 paragraf halinde ondan sonra Allâhu Teâlâ insanlara soruyor. Yoksa sende namaz yok, oruç yok, vurulmuşsun orada, şehit. Nasıl şehit ya? Öyle şehit olur mu?
Bu ülkede bakın hepimiz araba kullanıyoruz 100 km.’nin üzerine çıktığımız zaman bi kaza yapıp ölelim intihar olur ve anamız bellenir, direkt cehenneme gideriz. Bak 100 km. üzerinde çünkü; bu ülkenin ne yol durumu ne yolların hali ne de milletin trafiğe uyma kuralları 100 km.’nin üzerine uygun değil. Bunu da bilelim yani onun üzerine bir kaza yapıp gidersin anamız bellenir yani.
Hepimiz aşıyor muyuz? Aşıyoruz, aşmayacağız. Bunu da bilin göz önünde bulundurun yani, ebedi güme gitmekte var çünkü intihar eden insan imansız gidiyor, ne halde olursan ol, istersen veli ol yani.
Not: Yoların kötü olduğu bir dönemde Sohbetin yapıldığı için 100 km. hız olarak verilen hız sınırı bugün için artabilir diye içtihad edilmiştir.
———————————————
NOT: Sohbetlerde işittiklerinizi veya okuduklarınızı kendi kendinize yapıp, vird haline getirmeyin, tasavvuf ehli iseniz Mürşid veya vekile danışmadan günlük zikir dersine ekleme ya da çıkarma da yapmayın. Ama arasıra yapılmasında da mahzur olmadığını da belirtmek isteriz.
#içkiiçmek #içkininzararı #içki #alkolik #alkolalma #alkoltuketme #alkolbağımlısı #sehidnedir #sehid #sehit #Şehid #şehit #Amenerrasulü #Amenerrasulu