Amenerrasulü’yü okursan, o gece ölürsen şehit olarak ölüyorsun. Yani ecir kapıları tek kapı değil, ziyade ecir kapıları var. Yani kişinin mizacına göre, kişinin yapabilmesine göre, kişinin imkanlarına göre bir sürü kapı ihsan edilmiş.
“Sabah namazından sonra Amenerrasulü’yü okuyan; o gün ölürse, şehit olarak ölür” diyor salatu selam Efendimiz. “Yatsı namazından sonra Amenerrasulü okuyan, gece ölürse şehit olarak ölür” diyor. Amenerrasulü tecdidi iman gibidir. Kafirun Suresi Kur’ân’ın yarısına bedeldir, İhlas Kur’ân’ın üçte birine bedeldir, bunlar muhkem ayetlerdir. “Kulhü vallahu” Allah’ın bir olduğuna yemin ediyorsun, “Vallahi” diyorsun Ehad.
“Allahüssamed” diyorsun, Samediyet ki, Samed nedir? Bütün âlemlerin O’na muhtaç olup, O’nunsa kimseye muhtaç olmayan Zât demektir. Samediyet’te budur.
“Lem yelid velem yulet”; doğurmadı, doğrulmadı
“Velem ye künlehû küfüven Ehad”; O’nun bir eşi, benzeri, dengi yoktur.
Bunlar muhkem ayetlerdir. Onun için; 3 İhlas, bir Kur’ân hatmi gibidir. Kur’ân hatminden aldığın ecri alıyorsun ama Kur’ân hatminden sonra, 60 bin melaikenin sana dua etmesi gibi. O duayı da beklemeyeceksin, gene farklar var. Çünkü; Allâhu Teâlâ Kur’ân’da ana hüküm olarak ne diyor? Kafirlere ne denli buğuz ettiğini öğreniyorsun Kur’ân’dan. Kafire, münafığa, putpereste ne denli buğuz ettiğini, yani onları öldürsen bile hiçbir şey gerekmediğini açık açık beyan ediyor yani.
Ve müminlere de ne kadar şefkatli olduğunu, mümin için ne kadar merhametli olduğunu anlıyorsun. Geçmiş kavimlerden ibretler alıyorsun, yani bir sürü geçmiş kavim ne kadar azmışlar, ne hallere gelmişler. “Kimi kavimleri bir sesle helak ettik.” diyor. Niçin onlar zalim bir kavimdi diyor? Yani Kur’ân baştan sona ibret alınacak, baştan sona ders alınacak çok büyük bir kitap, çok büyük bir söz yani. Her ayeti tablo olarak yazsan, karşısına geçtiğin zaman seni ürpertir. Her ayeti tek tek yaz böyle.
Bir gün gelir, onu da görürsünüz “Lehv” açılır. Lehv açılır, altın harflerle yazılıdır, her harf bu Dünya kadardır. Lehv’teki Kur’ân’ı görürsünüz işte; onun haşmetini o zaman anlarsınız. Açılır ufuklar yani. Kur’ân’ı ne kadar methetsen asla onu ifade edemeyiz, hiçbir kul ifade edemez.
Bütün mesele; kişi, Kur’ân’ı okuduğu zaman kendi durumu, kendi anlayışı ne kadar setr edilmişse, o kadar anlar. Ne kadar o setreden uzaklaşmışsa, o örtüleri kaldırmışsa anladığı şeyler farklı olur.
Yani herkesin Kur’ân’dan anladığı şey aynı şey olmaz. Kur’ân çok büyük bir kitaptır, çok büyük bir sözdür, Allâhu Teâlâ’nın sözüdür. E şimdi Allah razı olsun. Şimdi muhkem ayetler vardır Kur’ân’da, müteşebbis ayetler vardır, Rahmet ayetleri vardır, secde ayetleri vardır.
Kur’ân okurken, sakın dikkat edin bak sayfalarda, sayfanın sağında veya solunda “secde” yazar. “Secde” yazılı yerde, secde kelimesini okuduğun zaman; Kur’ân’ı bırakacaksın, ineceksin yere, secdeni yapacaksın. Yani; o da gözünüzden kaçmasın. O anda yapılacak secde. Ayet bittiği an, secde kelimesi bittiği an “Sadakallahülazim” ineceksin aşağı, secdeni yapacaksın.
Gelip yeniden “Bismillahirrahmanirrahim” deyip başlayacaksın.
Şimdi, ferdi olarak yapılan şeyle, cemaat olarak yapılan şeyde farklılıklar vardır. Cemaatle hatim yapılırken cüz bitiminde yapılabilir. “Secde” kelimesinden sonra secde etmek en efdalidir. Yani soğutmadan, yani o güzel haz sende mevcutken. Allâhu Teâlâ’nın secde ayetini okuduğun zaman zaten; onun sana verdiği bir haz vardır, bir güzellik vardır, bir tatlılık vardır, bir mutluluk vardır. İşte, onu soğutmadan o secdeni yapacaksın. Ancak mesela; Kur’ân’dan ayetler okuyorsun namaza zammı sure olarak, o zaman bunu yapamazsın, zaten birazdan secdeye gideceksin, iki niyetle o secdeyi yapmış olursun.
—————————————————–
NOT: Sohbetlerde işittiklerinizi veya okuduklarınızı kendi kendinize yapıp, vird haline getirmeyin, tasavvuf ehli iseniz mürşid veya vekile danışmadan günlük zikir dersine ekleme ya da çıkarma da yapmayın. Ama arasıra yapılmasında da mahzur olmadığını da belirtmek isteriz.
#tilavetsecdesi #Kuran #Kur’an #İhlas #Levh
Allah razı olsun
Amin cümle müminlerden inşaallah.